What’s in a name?

Elke startende ondernemer staat voor dezelfde vraag; hoe gaat mijn bedrijf heten? Wat zegt de naam over het bedrijf, moet het überhaupt iets zeggen en hoe ziet dan het logo eruit?
Deze vragen gelden net zo goed voor ons. Een nieuw bedrijf, nieuwe ideeën en tegelijkertijd een wereld vol bedrijfsnamen.

Op onze zoektocht naar de juiste naam zijn er heel veel voorbij gekomen, ook de naam die we uiteindelijk gekozen hebben. En deze naam hadden we eigenlijk al vanaf dag 1 in ons hoofd. Wat wij doen is ontzorgen. Wij ontzorgen en ontlasten ondernemers. Wij nemen zijn zorgen weg.

Maar als we een bedrijfsnaam zouden kiezen met het woord ontzorgen erin, dan is de link met de gezondheidszorg al snel gelegd. En dat is niet wie we zijn of wat we doen. Vandaar onze keus voor de Engelse variant; Unburden. En omdat we een team van experts, een collectief, zijn hebben we Collective eraan toegevoegd.

Met deze naam is de beste designer van Nederland aan de slag gegaan. En heeft een, al zeggen we het zelf, prachtig logo ontwikkeld. Met ronde vormen, op basis van cirkels waar de samenwerking tussen de opdrachtgever en de experts weer mooi terugkomt. Helder, duidelijk en open. We kunnen van start!